Handels

betingelser

Vilkår og betingelser

1. Baggrund

1.1

Disse generelle vilkår og betingelser ("Generelle vilkår") gælder, når du som kunde ("kunden") bestiller en bestilling på www.elvilda.dk og alle dets relaterede sider ("hjemmesiden"). Aftalen er en kontrakt indgået mellem dig og Icecone Media (Elvilda.dk), Ladegårdsvej 16,1, 7100 Vejle, CVR: 40212620. Detaljerede kontaktoplysninger er vist på hjemmesiden. De generelle betingelser gælder for kunder.

1.2

Elvilda.dk forbeholder sig ret til at nægte eller ændre kundens ordre (f.eks hvis kunden har fremlagt unøjagtige personoplysninger og / eller har nogen post eller indikation for manglende betaling af gæld).

1.3

Elvilda.dk er ikke ansvarlig, i tilfælde af billede eller typografiske fejl på hjemmesiden, f.eks. fejl i produktbeskrivelsen eller anden teknisk specifikation, unøjagtige priser (for eksempel ændrede priser fra leverandører eller valutaændringer) eller forkerte oplysninger om, hvorvidt et produkt er på lager. Elvilda.dk har ret til at rette op på sådanne fejl og til enhver tid at ændre eller opdatere alle relaterede oplysninger. I tilfælde af, at der er angivet en unøjagtig pris for et produkt bestilt af kunden, vil Elvilda.dk naturligvis underrette kunden omgående og afvente kundens godkendelse af den ændrede pris, før butikken fortsætter med ordreprocessen.
Alle billeder på vores hjemmeside betragtes udelukkende som illustrationer. Sådanne illustrationer garanterer ikke at reproducere produktets nøjagtige udseende, funktion eller oprindelse. Elvilda.dk er ikke ansvarlig for nogen information fra tredjeparter på hjemmesiden.

1.4

Webstedet og dets indhold er ejet af Icecone Media eller dets licensgivere.
Alle oplysninger er beskyttet af intellektuel ejendomsret og markedsføringslovgivning. Det betyder, at varemærker, produktnavne, firmanavne, design, billeder og grafik, layout og information om produkter, tjenester og alt andet indhold ikke må kopieres eller bruges uden forudgående skriftligt samtykke fra Elvilda.dk

2. Kontrakter og ordrer

2.1

For at kunne bestille via hjemmesiden skal kunden acceptere de generelle betingelser. Ved at acceptere disse Generelle Vilkår forpligter Kunden sig til at overholde alle de Almindelige Betingelser i sin helhed og anerkender også, at han / hun har læst alle oplysninger om personoplysninger og cookies og også samtykker i brugen i henhold til butikkens politik for beskyttelse af personlige oplysninger.

2.2

En købsaftale indgås, når Elvilda.dk har bekræftet kundens ordre.
Dette gøres, når kunden har modtaget en ordrebekræftelse fra Elvilda.dk via e-mail.
Elvilda.dk opfordrer kunden til altid at gemme ordrebekræftelsen i tilfælde af fremtidige kontakter med butikkens kundeservice vedrørende ordren.
Kunden har ret til at annullere sin ordre frem til det tidspunkt, produktionen er påbegyndt på vores trykkeri.
Hvis ordren annulleres, refunderer Elvilda.dk alle betalinger, som kunden eller betalings- eller kreditkortselskabet har foretaget som betaling for ordren.

3. Kundeoplysninger mv.

3.1

Når kunden afgiver en ordre, bliver kunden bedt om at give nogle personlige oplysninger. Kunden bekræfter, at oplysningerne i sin helhed er korrekte og fuldstændige, og Kunden er ansvarlig for eventuelle fejl i disse oplysninger. Oplysninger om Elvilda.dk’s behandling af personoplysninger fremgår af plakatforretningens privatlivspolitik, som udgør en central del af disse almindelige betingelser.

4. Gebyrer, priser og betaling

4.1

Priserne angivet på hjemmesiden gælder altid for ordrer, der er placeret på hjemmesiden. Alle priser er præsenteret i DKK og inkluderer betalings- og forsendelsesgebyrer.
25% moms er inkluderet i produktprisen for EU-lande. Moms er ikke inkluderet i tredjelande. Der må forventes ekstra fragtomkostninger ved levering til andre lande end Danmark. Kunden vil altid blive oplyst om dette, inden produktionen igangsættes.

4.2

Kunden kan betale for sit køb de af hjemmesiden med de angivne betalingsmetoder.
Elvilda.dk har ret til at opkræve Kunden allerede i forbindelse med ordren, da der er tale om bestillingsarbejde. Elvilda.dk forbeholder sig også ret til ikke at tilbyde alle betalingsmetoder, og alternativt at ændre betalingsmetoden, hvis den betalingsmetode, kunden har valgt, ikke er funktionsdygtig.
Begrænsninger af tilgængelige betalingsmetoder fremgår af hjemmesiden.

5. Specialtilbud

5.1

Elvilda.dk kan til enhver tid tilbyde særlige tilbud på hjemmesiden, som kan have gunstigere forhold i forhold til dem, der fremgår af disse almindelige betingelser, for eksempel med hensyn til betaling eller forlænget ret til at trække ordre retur. Eventuelle betingelser gælder for varigheden af det enkelte specialtilbud og for de produkter, der er angivet af Elvilda.dk i forbindelse hermed. Elvilda.dk forbeholder sig ret til, til enhver tid at trække sådanne særlige tilbud tilbage.
Ved opsigelse eller tilbagetrækning af et sådant særtilbud gælder de almindelige betingelser altid uden ændringer. Tilbud på specifikke produkter på hjemmesiden gælder kun i et begrænset tidsrum, eller antal.

6. Forsendelse og levering

6.1

Produkter, der er på lager, leveres normalt inden for det antal arbejdsdage, der er angivet på hjemmesiden. Medmindre andet er aftalt (for eksempel i forbindelse med forbehold af produkter, der ikke er på lager), vil leveringen ske senest 30 arbejdsdage efter, at Elvilda.dk bekræfter ordren skriftligt gennem ordrebekræftelses-mailen. Eventuelle yderligere oplysninger om Elvilda.dk’s leverancer af produkter og leveringsbetingelser fremgår her.

6.2

Den forventede leveringstid er beskrevet i ordrebekræftelsen og også forsendelsesdelen på hjemmesiden. Medmindre andet udtrykkeligt er aftalt, og hvis en levering forsinkes i længere tid end 30 arbejdsdage, og det ikke skyldes dig som kunde, har du ret til at annullere købet.

6.3

Hvis en pakke skal afhentes på et bestemt leveringssted, skal kunden gøre dette inden for den angivne frist. Pakker skal normalt hentes personligt med gyldig identifikation. Kunden modtager en meddelelse om levering, der angiver hvornår og hvor pakken kan afhentes. Meddelelsen kan ske via e-mail, almindelig post, og hvis Kunden har givet et mobilnummer, også via telefon eller tekst. Hvis pakken ikke hentes, har Elvilda.dk ret til at opkræve kunden et gebyr på 200 DKK.

7. Tilbagetrækningsret

7.1

Ved køb af produkter på hjemmesiden, frafalder kundens 14 dages returret, da der er tale om bestillingsarbejde.
Dette er i overensstemmelse med gældende lovgivning om forbrugerbeskyttelse.

7.2

Ved at acceptere de almindelige betingelser anerkender og accepterer kunden, at fortrydelse kun er mulig indtil det tidspunkt varen produceres.

7.3

Ved bestilling af et produkt, for hvilket tilbagetrækningsretten ikke finder anvendelse, modtager kunden klare oplysninger om dette.

7.4

Hvis kunden ønsker at annullere et køb, skal kunden hurtigst muligt efter ordreafgivelsen, sende en klar besked til Elvilda.dk.. Kunden skal give sin adresse, navn og andre relevante oplysninger. Dette kan f.eks. Være en ordrehenvisning, navnet på produktet og/eller faktura nummeret i beskeden.
Annullering kan kun finde sted, hvis ordren endnu ikke er gået i produktion.

7.5

Når kunden annullerer sit køb rettidigt, refunderer Elvilda.dk det beløb, som kunden har betalt for produktet, inklusive fragtomkostninger. Ved delvis returnering af en ordre refunderes forsendelsesomkostningerne ikke.

7.7

Elvilda.dk vil tilbagebetale beløbet til kunden uden unødig forsinkelse dog senest inden for 14 dage fra datoen for Elvilda.dk har modtaget kundens meddelelse om annullering.

8. Klager og garanti

8.1

Retten til at indgive en klage gælder for produkter, der er defekte i henhold til gældende lovgivning om forbrugerbeskyttelse. Hvis kunden ønsker at hævde deres ret til at indgive en klage for et bestilt produkt, skal de kontakte Elvilda.dk hurtigst muligt efter at fejlen blev opdaget ved hjælp af kontaktoplysningerne angivet på hjemmesiden.

8.3

I tilfælde af skader i forbindelse med transport, opfordrer vi til at nægte modtagelse af produktet, hvis forsendelsen er synligt beskadiget. Hvis produktet er beskadiget under transport, fremsender vi et nyt produkt, mod fremvisning af bevis for at skaden er sket inden modtagelse/udlevering, uden ekstra beregning. Hvis du først opdager en skade efter modtagelse af produktet, eller hvis skaden først fremgår, når forsendelsen er åbnet, forpligter du dig som kunde til at dokumentere skadens omfang ved hjælp af billeder. Kun på denne måde, kan vi sørge for at du får fremsendt en ny forsendelse.

8.4

Hvis du afviser modtagelsen grundet skader på forsendelsen, fremsender vi et nyt produkt til dig, hurtigst muligt. Elvilda.dk forsøger altid at gøre det inden for 30 dage fra modtagelse af returproduktet, men det kan forsinkes afhængigt af produktets art. Elvilda.dk forbeholder sig ret til at afvise enhver klage, hvis produktet i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning ikke viser sig at være defekt. I tilfælde af klager overholder plakatforretningen retningslinjerne fra forbrugerklagenævnet eller tilsvarende myndigheder i andre lande.

9. Links

Elvilda.dk kan indeholde links til andre websteder, der ikke er kontrolleret af os, samt websteder uden for butikken kan give links til hjemmesiden. Elvilda.dk forsøger altid at sikre, at vi kun leverer links til websteder, der anvender tilsvarende bestemmelser om personlige data og sikkerhed i henhold til vores gældende privatlivspolitik, men er ikke ansvarlig for nogen beskyttelse eller fortrolighed af oplysninger eller personlige oplysninger, som kunden giver på andre hjemmesider. Kunden skal altid være forsigtig, og læse de privatlivspolitikker, der gælder for den aktuelle hjemmeside.

10. Force Majeure

Elvilda.dk er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaget af omstændigheder ud over vores kontrol, f.eks. generel arbejdskonflikt, ændrede regeringsordrer, krigshandlinger, brand, lynnedslag, terrorangreb, tekniske problemer, fejl i strøm- / tele- / datakommunikation eller anden kommunikation og mangler eller forsinkelser i tjenesteydelsen af underleverandører på grund af omstændighederne frem over. Hvis en sådan situation skulle opstå, forpligter Elvilda.dk sig til at informere Kunden herom både i begyndelsen og i slutningen af perioden for den aktuelle situation. Denne information vil typisk gives via nyhedsbanner på hjemmesiden, samt på de sociale medier, tilknyttet Elvilda.dk. Hvis situationen har varet i mere end to måneder, har både kunden og butikken ret til at opsige købet med øjeblikkelig virkning.

11. Ændringer til generelle betingelser

Elvilda.dk forbeholder sig ret til at ændre disse almindelige betingelser til enhver tid. Eventuelle ændringer af disse Generelle Vilkår vil blive offentliggjort på hjemmesiden. Ændringer bliver gyldige, når kunden har accepteret de generelle betingelser, dette i forbindelse med et nyt køb eller mens denne browser på hjemmesiden, alternativt 30 dage efter, at butikken har informeret kunden om ændringerne. Elvilda.dk anbefaler dog, at kunden regelmæssigt holder sig ajour på hjemmesiden for at blive opmærksom på eventuelle ændringer af de generelle betingelser.

12. Gældende lov og eventuelle tvister

Eventuelle tvister skal først fremlægges for Elvilda.dk’s kundeservice, samtidig forpligter Elvilda.dk sig til at forsøge at rette op på denne fejl/tvist indenfor rimelig tid.

Betingelserne er senest opdateret den 17-03-2020

Tilmeld dig nyhedsbrevet, og modtag eksklusive tilbud, nyheder m.m.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

© 2020 | Elvilda.dk | En del af Icecone Media | Cvr: 40212620 | info@elvilda.dk | Tlf.: 69160800 |
| Leveringsbetingelser | Handelsbetingelser | Privatlivspolitik |